четвъртък, 24 април 2014 г.

В повече

Нищо в повече и всичко в премерени количества, златната среда - хубаво, ама пък невинаги е възможно. Относно ежедневни занимавки, относно по-сериозни помисли.

А често изниква подобна дилема и някак мъти мислите ми, които всякак се опитват да се развиделят. Уж старателно почиствам и внимателно изтръсквам и най-малката прашинка съмнение, но после... същата песен на нов глас. Така е, човешко е. И някак с това се успокоявам. :)

Като с любимите ми емоции. Ех, тази ми емоционалност! Ама не си я давам, всичко си "нося". Не броя сълзите си, за да ги спра след определен брой. Все пак очите ми не са капкомер... Не ограничавам и смеха си в конкретни минути. Току-виж се пренаситя с "щастливи хормони"... Понякога пък точно такова щастие искам, ей така, в повече!

Затова смело ви призовавам да давате воля на себе си, ама на истинското себе си! То си знае работата, не го мислете. Със сигурност не би навредило, ако подхождате разумно към него. Действайте задружно и свободно. После вече е лесно, сякаш - и по-приятно. ッ

А ако все пак прекалите? Намерете си отдушник. Все ще има начин за компенсация и балансът няма да е невъзможна химера. Търпение, това се иска! Но и желание!

Празниците са добър учител за това. Макар в повечето случаи да се отнасят до по-поносими дилеми, измерващи се в материални количества, все има какво да извлечем и от тях.

Затова ще ви предложа една вкусна салатка, която може да бъде отдушник за изостаналите, в повече, яйчица. Надявам се да ви хареса. =)



Салата айсберг с крутони

 



Необходими продукти за салатата:
- 1/2 салата айсберг;
- 1 ч. ч. сварена царевица;
- 1 яйце (може и 2);
- 2-3 с. л. зехтин (или на вкус);
- крутони;
- дресинг.

Необходими продукти за дресинга: сокът от 1/2 лимон и 1 к. л. вегета "Натюр".

Необходими продукти за крутоните:
- 2 филии хляб;
- 1 с. л. олио;
- 2 щипки сушена чубрица;
- щипка черен пипер;
- щипка сол.

Филиите хляб се нарязват на малки кубчета, поръсват се с олиото и подправките, хубаво се смесват и се запичат във фурна, която предварително е загрята на 200° C. На няколко пъти крутоните се разбъркват. Готови са, когато леко се зачервят.
Изваждат се и се оставят да изстинат.

След това се изстисква лимоновият сок и в него се разтваря вегетата.

Отделно се накъсва салатата айсберг, прибавя се царевицата и стритото с вилица яйце. Всичко се овкусява с дресинга и зехтина. Преди сервиране готовата салата се поръсва с крутони.






Желая на всички спокойна и уютна вечер!
И усмихната - в повече...



42 коментара:

  1. Звучи и изглежда просто чудесно, Гери! Аз напоследък хапвам салатка за вечеря, твоето предложение идва точно навреме и ще бъде опитано (без царевичката, но ще я компенсирам с нещо от разрешения списък, обещавам!) :)
    Хубава вечер от мен, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мими, допълни си я както би ти харесало на теб, от мен само идейка. Рецептата е от една дружка и на нас много ни се услажда. :)
      Прергъдки, Мими!

      Изтриване
  2. Интересна идея, Гери. Сигурно е страшно вкусно, когато крутоните попият от дресинга.
    Да ви е сладко. Хубава вечер, и усмихната "в повече", както си писала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вкусничко е, права си, Габи. Рецептата знам от една позната и на нас определено ни харесва. Надявам се и на теб да ти допадне. Сърдечни поздрави! :)

      Изтриване
  3. Много харесвам крутони в комбинация със салатка! :) Само с картофена не съм ги съчетавала, защото идват в повече въглехидратите. :) Чудесно е и твоето предложение, Гери, с много уютни снимки!
    Много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Светле, ако съм много гладна, бих си добавила и към картофена салатка дори. ;) Радвам се, че ти допада, благодаря много за милите думи! Още повече усмивки ти изпращам и аз. :)

      Изтриване
  4. Любимата ми салатка в последно време, дори преди малко я хапнах :)
    Хубава вечер, Гери :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Насе, значи сме на една вълна. ;) Да ти е сладко!
      Хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  5. Салатката,че е супер,няма спор,обаче за снимките пак ще те аплодирам-гигантски скок си направила,мила,и си овладяла новия апарат страхотно!
    Прегръдка с пожелание за прекрасни майски празници !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Росинце, направо ще се изчервя, да знаеш... Много ти благодаря, много, искрено ти благодаря за подкрепата! Имам много да уча, но така имам стимул. :)
      Силно те прегръщам и аз и ти желая чудесни дни, мило другарче!

      Изтриване
  6. Тъкмо събирам идеи за изостаналите яйца, навреме виждам салатката и утре ще си я направя, особено крутоните! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Павлинче, надявам се да ти хареса, после ще чакам критика. :)
      Усмихнати прегръдки!

      Изтриване
  7. Много ми допада салатката, Гери! Задължително ще я опитам и благодаря за споделянето на рецепта и мисли. В природата и човека (като част от природата) има равновесие - едно в повече, друго в по-малко и все със стремеж към златната среда ;)
    Поздрави и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си, Снежи. :)
      А за салатката - надявам се да ти допадне. Усмивки и от мен!

      Изтриване
  8. Гери, чудесна салатка, а и с тези крутони, ммм. Но няма как да не отбележа, че снимките са уникални. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Танче, радвам се, че ти харесва. ;)
      А за снимките... Благодаря за подкрепата, ама колко още имам да уча... Обаче всички вие сте ми стимул, нали знаеш. ;)
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  9. оo, изглежда прекрасно и много вкусно, Гери :) спокоен и усмихнат уикенд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Алекс, благодаря ти много, винаги ме усмихваш, когато наминеш. :)
      Уютен да е и твоят уикенд! :)

      Изтриване
  10. Гери, отново прекрасно салатено изкушение от теб :) Покрай празниците пак се надундавях и сега съм на разтоварващ режим! Та точно такива неща най-много ми се хапват - салатки и много вода! Обезателно ще опитам твоето предложение тези дни! Поздрави и лек ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Люси, не си сама в това си прегрешение... ;)
      Надявам се да ти хареса. Хубав ден и на теб!

      Изтриване
  11. Събирам идеи за останалите ми яйца и тази салата идва тъкмо навреме. Чудесни снимки Гери. Поздравления!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, Мими, да ти е сладко! :)
      Благодаря за доверието!

      Изтриване
  12. Провокиращо начало със страхотни размисли, Гери;
    често ти го пиша - толкова млада, а вече толкава мъдра...
    Салатката е супер, обичам такива свежи идеи,
    поздрави за теб и много усмивки,дори и повече:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианка, а колко често ме развълнуваш, само да знаеш...
      Благодаря ти, прекрасна си!
      Изпращам ти безброй усмивки! :)

      Изтриване
  13. Чудесна идея и никак не ми е в повече:)

    ОтговорИзтриване
  14. I love iceberg lettuce and I think after Easter meal ,that I need to eat more light meals. Nice pictures, my dear friend. Hugs:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Thanks, Zoki! I think that everybody needs light meals after Easter... ;)
      Hugs for you, too!

      Изтриване
  15. Гери, поздравления за хубавите снимки и прекрасната салата! Пожелавам ти хубави почивни дни, пълни с пъстри цветове и радост!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Игличе, благодаря ти! :)
      Цветни да са и твоите дни, поздрави!

      Изтриване
  16. На мен ми допада, много даже, бихме си поговорили дори и за вечеря, без други събеседници, тя ще ми стигне!:) Страхотна комбинация. Поздрави, Гери и приятни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, одеве аз пък приготвих твоята яйчена салатка и много ни хареса. :)
      Прекрасни почивни дни ти желая и аз!

      Изтриване
  17. Много странен Герин следотърсач си имам... Все ми докладва за новости при теб между 24 и 48 часа по-късно! И затова все закъснявам за среща с твоята вкусотия. Вече салатката ти сигурно е изядена и забравена... Но пък справката за състава звучи екстра! И на мен ще ми допадне :) С цяло яйце ще е за мен!
    Прегръдка и до скороооооооо! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тики, същото е и при мен с блоговете, които следя и са към wordpress... Нямам идея, явно конкуренция...
      Ама винаги си добре дошла и съм ти запазила, нали знаеш. :) Усмихнати прегръдки и от мен и до скороо! :)

      Изтриване
  18. Ехх, аз как обичам всичко винаги да ми е в повече... А най-хубаво е щастието като е в повече и ти пожелавам винаги да го имаш!
    Хубав уикенд, мила Гери!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зори, от сърце ти желая само хубавото да ти е в повече, всичко добро! :)

      Изтриване
  19. Чудна салатка, чудна! Много добре снимана и красиво поднесена! Честит Великден, Гери! Бъди здрава, щастлива и благословена! Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, радвам се, че одобряваш. Бъди и ти благословена, силно те прегръщам! :)

      Изтриване
  20. Ех както е обедно време, така хубаво ще ми дойде тази салатка и ако все още има поне една порцийка си я грабвам!! Прекрасно изглежда и съм сигурна във вкуса й, а за хубавата чинийка нямам думи!! Браво, Гери, чудесно и навременно предложение, презентирано с великолепни снимки!
    Прегръдка, миличка и хубави празници!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Руми, май съм те изпуснала за обяд, ама за вечеря идвам с две порции, за да се компенсирам. Само се надявам да ти хареса. :) Благодаря ти много за милите думи!
      Чинийката и аз я харесвам много. Част е от комплект на майката на половинката. ;)
      Поздрави сърдечни и топла прегръдка!

      Изтриване
  21. И аз съм от тези, на които ако сега им попадне порция от твоята салата, Гери, веднага ще и се насладят. Чудесно предложение, точно по вкуса ми. Поздрави, прегръдка и пожелание за красива, усмихната вечер! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Креми, тогава направо грабвай и да ти е сладко. :)
      Усмихнати прегръдки и от мен с пожелания за успешна седмица!

      Изтриване